Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 27 september 2011

Varkenshaas uit de Míele hoge druk stoomoven

Vorige week kwamen Ron en Izabella langs, ze hebben een mooie Snaidero keuken bij me gekocht en wilden meer weten over het maken van vlees uit de stoomoven. Het boekje wat met het apparaat meegeleverd wordt is ietwat sumier en een kookles volgen bij Míele zelf of bij mij in de winkel is er tot op heden niet van gekomen. Ze hebben allebei een drukke baan. Vandaar dat ik ze beloofd had een item te maken over Varkenshaas uit de stoomoven.

Ingrediënten:

2 x varkenshaasjes van plm. 300 gram
200ml rode wijn
20 gram roomboter (gewone boter is evt. ook goed)
zwarte peper (liefst vers gemalen)

Bereiden:

Wrijf de varkenshaasjes in met de peper en zout en wikkel de varkenshaasjes dan in in een stuk plastic folie. Zorg ervoor dat de varkenshaasjes overal even dik zijn, vouw dunne puntjes dus dubbel.

Leg de varkenshaasjes nu naast elkaar in de stoomovenpan met gaatjes en doe ze 25 minuten op 85 graden in de stoomoven. De varkenshaasjes blijven hierdoor mooi rosé van binnen.

Doe nu de boter in een koekenpan en bak de varkenshaasjes (zonder de folie natuurlijk) even rondom bruin op hoog vuur. De varkenshaasjes zijn nu klaar en kunnen uit de pan gehaald worden.
Blus nu de boter in de koekenpan af met de rode wijn en laat de jus even bruisend doorkoken.
Snijd de varkenshaasjes nu schuin in plakjes van een paar centimeter dik en schep de jus er over.


Enige tijd terug heb ik trouwens ook al een item geplaatst over Mosselen uit de stoomoven. Meer recepten staan trouwens ook op de pagina kooklessen van mijn site.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten