Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 10 november 2011

Roestvrijstalen keukens en bladen (deel 2)

Enige tijd terug plaatste ik al een stukje met foto`s over roestvrijstaal in de keuken. Dus voor roestvrijstalen aanrechtbladen en roestvrijstalen keukens.

Ik had iets te veel foto`s, dus daarom had ik die nog niet toegevoegd. Bij deze dus weer het vervolg. Ik ben namelijk erg enthousiast over de eindeloze mogelijkheden met roestvrijstaal (behalve voor afzuigkappen om eerlijk te zijn).


Bij een warme houten keuken zoals bovenstaande Snaidero Kube is een combinatie met roestvrijstaal erg mooi, het zorgt voor een mooi contrast. Ook zorgt het rvs er voor dat de keuken niet oubollig toont. Het bovenstaande blad is trouwens op 2 diktes gepland, bij het dikkere bladdeel is ook de diepte aangepast.


Ook bij bovenstaand roestvrijstalen aanrecht is de dikte bij de verschillende bladdelen afwijkend. Op zich toont dit wel heel erg speels vind ik zelf.


Bij bovenstaande Snaidero Time keuken heb ik het aanrecht in 8cm dikte gemaakt. Hoewel het een hoekkeuken is bestaat dit blad toch uit 1 stuk, hierdoor is de maat wel heel fors, qua bezorgen was het wel onhandig...


Ook bij bovenstaande keuken is qua diktes gevarieerd, daarnaast zijn ook verschillende materialen gebruikt voor het blad. Het overhangende "bardeel" is ook wel leuk gevonden toch?


Als je niet zelf hoeft te schoonmaken is bovenstaande keuken ook een leuke optie. Alles zo bij de hand, erg professioneel. In de Hollandse praktijk zijn kastjes toch wel handiger zodat je geen stof hebt in je pannen.


Bij bovenstaande roestvrijstalen keuken zijn doorlopende roestvrijstalen fronten gebruikt. Vind ik zelf ook wel erg strak.


Bij deze roestvrijstalen keuken is weer een wit aanrechtblad toegepast, de hoge kasten zijn in hoogglans lak gemaakt. Dit maakt het geheel wat speelser. Wel zijn rvs grepen gebruikt, misstaat ook niet maar vaker kiezen klanten toch voor greeploos.


Bij bovenstaande roestvrijstalen keuken is de keuken ietwat in blokken verdeeld. Hierdoor krijgt het zo`n beetje een horeca sfeertje.


Roestvrijstaal laat zich heel goed combineren met wit hoogglans, ziet er altijd erg strak en tijdloos uit.


Tenslotte nog een foto van een keuken met een roestvrijstaal aanrechtblad. Dit is een Snaidero Venus waarvan het blad "golvend" moet zijn als het ware over de keukenkasten. Dit kan alleen met een Corian of roestvrijstaal aanrechtblad.