Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 28 januari 2012

Prijsverhogingen inbouw apparatuur Neff etc.

Het is een paar jaar rustig geweest met de prijsverhogingen van met name Neff inbouw apparatuur. Leek het er vorig jaar op dat er juist een drastische prijsverlaging aan kwam bleek dat dit eigenlijk niet aan de orde was omdat de inkoopkorting ook evenredig verlaagd werd. Inmiddels zijn ook de andere apparaatmerken gevolgd en hebben de adviesprijzen in de boekjes verlaagd (Míele, Siemens, Liebherr, Gaggenau etc).


Gisteren kreeg ik van zowel Neff als Siemens een brief dat de prijzen weer omhoog gaan. Met 4% deze keer. Deze keer betekent dat er netto dus wél wat verandert. De ingang zou per 1 april zijn (ik hoop dus heel hard dat het een foute grap van Neff is).

Nu doe ik zelf vrijwel geen zaken met Siemens, dus dat is voor mij niet zo`n thema eerlijk gezegd als bij Siemens de prijzen omhoog gaan. Van Neff vind ik het wel jammer. Het is zo wel erg lastig om bijv. de prijzen op de site actueel te houden.