Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 16 mei 2012

Koken in de keuken in Kamperland

Gisteravond ben ik wezen koken bij m`n klant in Kamperland waar ik pas een nieuwe Italiaanse design keuken heb geleverd. De klant mailde me "Dankzij jouw inbreng is het een groot succes geworden, een keuken waar met plezier in kan worden gewerkt!! Ik gebruik de stoomoven iedere dag maar zou het fijn vinden om nog wat verfijnde uitleg te krijgen. Hoor graag van je wanneer dat mogelijk zou zijn".
Ik ben daarom langs gegaan bij deze klant om met ze te gaan koken in hun nieuwe keuken. Helaas geen mosselseizoen, dus maar gekozen voor suddervlees uit de stoomoven.
Deze keer heb ik een keer 2 aparte bakken met vlees gestoomd, de ene met balsamico net als andere en de andere met rode wijn azijn. Gewoon even zodat ik kan kijken wat mensen het lekkerste vinden. Nou, daar waren we het snel over eens. De balsamico (zoals ik thuis ook altijd doe), vonden ze het lekkerste. Dat houden we er dus in.
Daarnet kreeg ik weer een mailtje van klant: Goed thuis gekomen? Wat is er veel wind! Rudy bedankt voor het koken en de uitleg van de apparaten, ik vond het gezellig en nuttig!! Misschien nog een tip: mijn ervaring is dat olie geen goede binding heeft met bloem, dan is het beter een beetje boter te gebruiken. Succes, en voor morgen een goede Hemelvaartsdag. Dat ga ik dus de volgende keer proberen. Ik wil het eerst proberen voordat ik het recept ga aanpassen, maar met de bloem wil ik de jus wat binden. Met de oven van klant heb ik amper gewerkt (alleen de borden opgewarmd). Klant had hiervoor ook al een Neff oven, dus ze wist daar al heel goed mee om te gaan. Over die Neff CircoTherm oven uit haar vorige keuken blog ik op een later moment nog wel een keertje. De foto`s van de keuken waar ik gekookt heb staan trouwens op deze pagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten