Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 2 mei 2012

Snaidero keukens op de MOA beurs in Rome

Sinds eind vorige week staat er ook een stand van Snaidero op de beurs MOA in Rome. Niet zo`n grote luxe stand als op de Eurocucina laatst, ook weer andere keukens.
De Snaidero stand in Rome was behoorlijk kleiner als in Milaan, is natuurlijk logisch want Rome is een locale beurs en Milaan niet.
In de "etalage" van de stand staat het nieuwe keukenmodel Board van Pietro Arosio. De keuken is gelakt in Bianco Artico hoogglans wit, in de showroom noem ik het altijd maar ieselijk wit (dialect) om te onderscheiden met de andere wit kleur Bianco Luce in het assortiment. Je ziet wel dat het halogeenlicht op de stand de keuken heel anders doet overkomen. Eigenlijk vind ik dit verkeerd, (het had LED moeten zijn trouwens). Bianco Artico is bijvoorbeeld ook gebruikt bij dit keuken project. Je ziet (op die projectpagina dus) dat Bianco Artico in het echt een stuk witter is als op de beursfoto (je mist daglicht en het halogeen kleurt de keuken geel).
Ook op deze beurs weer een opstelling met de Ola 20. Deze keer een hoekopstelling met de licht houten poot onder de boomerang tafel oplossing. Om eerlijk te zijn vind ik die versie mooier als de carbon versie die onlangs is gepresenteerd (sorry).
Niet te zien in Milaan, maar wel hier in Rome. Het "instapmodel" van Snaidero, de Orange. Ik bedoel dit niet negatief hoor, maar de Orange ligt nu eenmaal een stuk lager qua prijs als de keuken modellen Ola 20 of bijvoorbeeld Idea 40. De Orange is nu eenmaal een stuk goedkoper te produceren.
Nog een keer de opstelling met de Board. Ik denk persoonlijk dat de greeploze versie van de Board net even beter toont. Ook de groene achterwand had ik liever anders gezien, maar ik ben nu eenmaal wat conservatiever ingesteld als de gemiddelde Italiaan...
Bovenstaande keuken is het model Snaidero Way in hout gecombineerd met hoogglans lak in Grigio Cemento.
Ook het bovenstaande model Snaidero Code stond niet opgesteld in Milaan. Dit betekent natuurlijk niet dat de Code niet belangrijk is of zo. Rome is echter een meer lokale beurs waar de lokale Snaidero man keukens wilt verkopen. Hij wilt dan natuurlijk modellen opgesteld zien zoals het daar verkocht wordt. Milaan is meer bedoeld voor de dealers zelf, daarom mag het design daar wat spannender zijn met opstellingen zoals de nieuwe Snaidero Idea 40.