Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 25 juli 2012

Koken in Engeland

Qua keukendesign is het niet veel bijzonders in Engeland (sorry), maar de supermarkten daarentegen zijn toch wel geweldig. Je hebt van die supermarkten hier net als de Tesco, Waitrose en Sainsbury`s, echt een groot verschil met Nederland. Het kan aan mij liggen, maar ik heb het idee dat er veel minder "over datum" is en het assortiment is gewoon veel breder. Heb je bij ons op het dorp niet eens Prosciutto, hier bij de Waitrose kun je uit heel veel soorten kiezen. Kookt hier niemand of zo? Een heel gangpad met kant-en-klaar maaltijden! Ik heb hier in Engeland een keramische kookplaat en geen stoomoven zoals thuis, dus ook maar eens zo`n direct klaar maaltijd geprobeerd (sorry, ik weet het, maar het is vakantie tenslotte). Echt super veel uitzoek, dus bij de Waitrose een doos Indisch eten gekocht (het is ook een beetje te warm om heel lang in de keuken te staan met temperaturen rond de 30 graden).
Het lijkt best duur (8 pond), maar dat valt eigenlijk best mee. Zelf kan ik het er niet voor maken denk ik. Dus een keer makkelijk gegeten, alleen de warme borden heb ik dan zelf geregeld (heb wel een dubbele oven hier gelukkig :).