Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 24 juli 2012

Op vakantie in Engeland

Zoals vorige keer al aangegeven ben ik nu echt gesloten en op vakantie. Helaas wordt er nog wel regelmatig gebeld en "gesmst" voor het werk, maar dat is niet anders. Zoals bijvoorbeeld over het project in Frankfurt. Vorige week nog een paar dagen op de zaak op spullen voor dit project zitten wachten, krijg ik net bericht dat de strijk vloer er nog niet eens in ligt. Voor de tweede keer kan de montage nu niet doorgaan omdat de aannemer van klant uitloopt. Lekker voor die klant, blijkt ook een raam verkeerd te zitten dus voorlopig kunnen we er niet terecht. Enfin. Hier in Engeland hebben ze dus ook keukens. In de magazines ziet het er allemaal wel chique uit, maar ik heb het idee dat we op het vaste land over het algemeen gesproken toch wat luxere/mooiere keukens in onze huizen hebben staan.
Vanmorgen in Rye bijvoorbeeld zag ik bovenstaande meneer staan van Dream Doors. Even de website bezocht, blijkt een groot keten te zijn van bedrijven die keukendeuren vervangen. Niet dat dit er in Nederland niet is, maar ik heb het idee dat we hier sneller vervangen. Keukenfronten vervangen gaat toch vaak samen met hang- en sluitwerk vervangen en mensen willen toch ook wel lades (vroeger had je vaak alleen draaideuren met planken) en nieuwe apparaten. Het prijsverschil naar een nieuwe keuken is dan niet zo groot meer. Of wat ik ook vanmorgen zag, een kunststof blad waar bij de koppeling maar een plakband was geplakt om te voorkomen dat er vocht in de naad kwam. Ook zie je nog veel vrijstaande apparaten in de keuken hier (koelkasten en vaatwassers). Zelfs kunststof bladen met opbouw spoelbakken, dat is in Nederland toch wel net zoiets als asbest gebruiken of zachtboard in je plafond :). Op deze pagina van de Engelse keukendeuren man is te zien wat ik bedoel.
Ook reed ik van de week nog langs de keukenman hier in de buurt (Hawkhurst) die net als mij ook Míele en Neff verkoopt (onderstaande foto). Ook hier toch heel anders, geen Italiaans design dus maar toch wat behoudender. Zie bijvoorbeeld dit recente project van deze meneer.