Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 14 september 2012

Nederland soms goedkoper als België

Daarnet las ik een interessant artikel in het FD over Belgen die verhuizen naar Zeeland (met name Zeeuws Vlaanderen). De woningprijzen zijn in België nog steeds aan het stijgen terwijl we daar in Nederland niet bepaald last van hebben. De huizen zijn goedkoper en in een betere staat (volgens Peter Zuurveld van de stichting Zeeuws&Vlaanderen). Een hoekwoning (210m² oppervlak en vier kamers) kost in Vlaanderen € 215.000 en in Zeeuws Vlaanderen slechts € 169.000. Ook liggen de notaris- en registratiekosten in Nederland ongeveer 75% lager dan in België. Zelf verkoop ik natuurlijk ook regelmatig keukens in België, ik heb toch wel het idee dat Nederland op sommige vlakken toch wel goedkoper is als België. Wat wel jammer is (dat vind ik dan) is dat de BTW per 1 oktober as. in Nederland even hoog wordt als België. Het is maar een paar procent voordeel, maar iedereen houdt wel van een voordeeltje.