Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 13 september 2012

Nieuwe Snaidero showroomkeukens

Binnenkort moeten er best veel showroomkeukens gewisseld worden hier in de Snaidero Concept Store. Daarom ben ik op dit moment best bezig met "piekerwerk" over wat er opgesteld moet wordenin de showroom. Dus nadenken over wat trends zijn, waar zit de consument eigenlijk op te wachten? Ik heb zelf het idee dat het super-super strakke voor sommige klanten misschien wel eens over-the-top kan zijn. Misschien wil men wel een wat minder saai ontwerp? Of zijn Nederlanders niet zo in voor Italiaans design? Liever wat meer zakelijk Duits? Hieronder bijvoorbeeld een Duitse keuken van het merk Bulthaup.


Het is een heel strak/zakelijk ontwerp, ik denk dat het bij veel mensen wel aanspreekt. Op de keuken hier onder nog een Duits keukenontwerp, is net zo goed wit en strak. Zoiets is met Snaidero ook goed te maken natuurlijk.


Met de Ola 20 ga ik juist de totaal andere kant op. Door de vloeiende lijnen is het net even wat anders als de standaard keuken. Nu staat de Ola 20 al twee keer opgesteld in mijn showroom dus ik denk niet dat dit `m gaat worden.


Hoewel, je kunt de Ola 20 best "strak" neerzetten. Met wit/wit (ton-sur-ton dus) is het een heel strak geheel. Hoe dan ook, ik denk nu toch even een andere richting op.


Ook door wat enthousiaster kleurgebruik kan ik natuurlijk het hele strakke er af halen. In Italië vinden ze mij maar saai (Rudy is selling boring kitchens vertelde de voormalige exportmanager wel `s), maar ik wil gewoon geen gekke dingen doen in de showroom. Keukens zijn toch aankopen voor de langere termijn, ik vind dat je dan ook je kleurgebruik daar op af moet stemmen. Je mag jezelf toch wel afvragen; vind ik mijn groene keuken over 15 jaar nog steeds mooi?


Enfin, ik ben nog wel even bezig voordat de nieuwe keukenontwerpen klaar zijn.