Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 15 november 2012

Keuken in Zeeland gemonteerd

Afgelopen vrijdag en zaterdag heeft monteur Jan de keuken geplaatst van project 564 in Biggekerke (Zeeland). Joop ging die paar dagen even alleen verder met het project in Heinkenszand, voor Biggekerke hebben we dus nog een externe monteur gehuurd die Jan kon helpen (met name voor het tillen van het zware granieten aanrechtblad). Deze klant had al eerder bij mij een keuken gekocht (in Veere) maar heeft in Biggekerke een nieuw huis laten bouwen. Ook voor de nieuwe woning mocht ik weer een keuken leveren. Deze keer een weer wat grotere en luxere keukenopstelling van Snaidero. Klant gaf me ruimte om wat creatiever te zijn en ben daar wel heel blij mee. Een strakke hoge kasten wand en een heel lang eiland van 347cm lang er voor.
Omdat bladen van 347cm lang in graniet niet uit 1 stuk kunnen heb ik het blad verlengd met een blad in Kambala massief hout. Het Kambala hout heb ik expres op een andere dikte gedaan zodat het heel logisch toont. Ik bedoel de naad dus. Als het op gelijke dikte uitkomt lijkt het net alsof ik het blad niet uit 1 stuk kon leveren (wat natuurlijk wel zo is maar met de 2 diktes komt het gewoon natuurlijker over). Waar je bij zo`n massief blad wel rekening mee moet houden is, is dat het wel vrij delicaat is. Er mag dus geen water op blijven liggen. Een aardige klant van me uit Vlaardingen bracht me op het idee om er een transparante glasplaat overheen te leggen. Ziet er mooi uit en is veel minder kwetsbaar. Heb de tip dus weer doorgestuurd naar m`n klant in Biggekerke. De mooie afzuigkap bij deze Snaidero keuken is trouwens de Lumina. Deze design afzuigkap heb ik toevallig net in de aanbieding op m`n apparatensite. De klant gaat zelf de aftimmering van de keuken en het leggen van de vloer verzorgen. Om de keuken tijdens deze werkzaamheden te beschermen heeft Jan de beschermfolie nog op de keuken laten zitten. De mooie foto`s van deze keuken verwacht ik dus pas in December te kunnen maken. Wordt vervolgd :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten