Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 12 januari 2013

Houten vloer in de keuken

Meestal heb ik bij m`n keukens een tegelvloer, is natuurlijk wat meer voor de hand liggend. Schoon, degelijk en vochtbestendig (is in een keuken of badkamer wel zo handig). Een houten vloer komt toch wel eens voor, gewoon omdat het mooi is bij sommige super strakke keukens. De parketman wilt dan altijd de vloer leggen nadat ik de keuken heb geplaatst, maar dat wordt bij die eilandkeukens gewoon wat minder mooi. Eerst vloer plaatsen dus en daarna het keuken eiland. Je ziet het gewoon bij de zijpanelen dat je moet gaan "rommelen" als de volgorde andersom is. Bij keukens zonder zijpanelen kan ik altijd nog de plint hoger stellen zodat de vloer achteraf een stukje onder de plint doorgelegd kan worden.
Bij bovenstaande keuken is goed te zien dat de vloer vóór de keuken is gelegd. De houten planken lopen onder het zijpaneel door zonder dat er in gezaagd is. Dit is gewoon het mooist. Maandag as. hoop ik trouwens naar Duitsland te gaan, zowel Gaggenau als Míele presenteren daar hun nieuwe apparatenlijn. Ik wil daar toch wel graag bij zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten