Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 9 februari 2013

Mesheften uit de hoge druk stoomoven

Afgelopen donderdag had ik afgesproken met Piet, een klant uit de buurt van Bergen op Zoom. Piet en ik zijn aan de slag gegaan met de hoge druk stoomoven omdat hij graag schelpdieren klaar wilt maken met dit apparaat. Zo hebben we geprobeerd hoe je mesheften klaar moest maken, de eerste keer was gelijk bingo. Eén minuut op 120 graden is al gaar zat, voor Piet zelfs iets té. Ik heb het mesheften "recept" op deze pagina gezet. Mesheften zijn ietwat zoutig (logisch) en er kan eens een korreltje zand in zitten. Door het te verwateren wordt trouwens een hoop zand uit de mesheften verwijderd.
Mesheften koop je in de viswinkel. Deze worden industrieel gevangen door sommige Zeeuwse en Friese vissers die vroeger kokkels vingen. Kokkels vangen mag niet meer in ons land, vandaar dat ze op mesheften zijn overgestapt. Meer over mesheften is te lezen op de pagina van Seafarm uit Kamperland (hier in de buurt). Ook vond ik een leuk blogartikel over o.a. zelf mesheften vangen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten