Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 2 mei 2013

Keuken van de toekomst volgens Snaidero

Hoe zien keukens er in de toekomst uit? Dat is waar ze zich mee bezig houden in het project LAK van Snaidero (in samenwerking met o.a. universiteiten). Bekijk onderstaande video over dit project LAK. De video is Engels ondertiteld, dus het is voor vrijwel iedereen goed te volgen. Volgens het Snaidero onderzoek gaan we in de toekomst bijvoorbeeld meer doen met o.a. Domotica. Toen ik er laatst was heb ik het er ook over gehad met ze. Er komt straks een vervanger van de streepjescode die op alle artikelen bevestigd wordt. Deze techniek wordt gebruikt voor bijvoorbeeld je voorraadbeheer. De computer vertelt je waar je jouw pasta in de keuken moet opslaan en ook of je weer nieuwe moet laten komen (natuurlijk automatisch via je favoriete supermarkt). Dat de computer je straks vertelt als er iets over datum is? Lijkt me wel handig.
Ook met keukens zal het straks misschien heel snel gaan. Ik denk dat er inderdaad mogelijkheden gaan komen dat je straks in de auto voor het stoplicht staat en alvast op de telefoon aangeeft dat de oven moet voorverwarmen. Het apparatenmerk wat hier het beste op in gaat spelen zal denk ik een enorme boost kunnen hebben, misschien zelfs dat de bestaande grote merken opeens op enorme achterstand komen (net als bijv. met Nokia is gebeurd). Het klinkt nog ver weg, maar nog niet zo lang geleden geloofde ik niet dat er mensen zouden zijn dit televisie uitzendingen zouden gaan bekijken op de telefoon. Inmiddels weet ik wel beter.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten