Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 16 mei 2013

Prosciutto di San Daniele

Onlangs ben ik samen met een keuken klant bij DOK geweest in San Daniele. Bij DOK maken en verkopen ze echt super San Daniele Prosciutto. Zowel m`n klant als ik zelf hebben er natuurlijk Prosciutto geproefd en gekocht, maar m`n eigen Prosciutto is (helaas) inmiddels weer op.
Ik hoop binnenkort weer een avond voor keuken klanten en vrienden in de showroom te hebben met goede San Daniele Prosciutto, Italiaanse wijn etc. Misschien ook nog wat leuke hapjes van That`s Amore erbij ook. Ik heb wel vaker zo`n Prosciutto avond gedaan en dat is toch altijd wel heel gezellig. Ik hoop dit avondje binnen nu en een paar weken te organiseren (ik had aan m`n klant uit Suriname Prosciutto beloofd en die verwacht ik eigenlijk binnenkort hier in de showroom).
Op de foto hier onder (gemaakt bij DOK binnen) zie je de Prosciutto ham aan het plafond hangen. Zo deden de mensen dat vroeger ook thuis in Italië. Tegen de kinderen werd dan verteld dat ze niet omhoog mochten kijken omdat ze anders honger kregen... De ham moet namelijk best een poosje drogen voordat deze gegeten kan worden. Persoonlijk vind ik 16 mesi (maanden) het lekkerst, maar smaken verschillen natuurlijk. Als je nog langer droogt wordt de Prosciutto minder zacht en wat "droger" (logisch natuurlijk).
Straks hoop ik naar de klant van Snaidero keuken project 599 te gaan in België, deze mensen gaan in Houthalen wonen (in de buurt van Zolder). Eigenlijk zou ik ook de keuken van project 609 moeten gaan inmeten in Eindhoven maar gelukkig gaat monteur Steef dat voor me doen want anders wordt het echt weer nachtwerk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten