Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

maandag 24 juni 2013

Italiaanse kappertjes en wijn

In de bijlage van het FD (persoonlijk) schrijft Hilary Akers de laatste tijd leuke artikelen over eten en wijn. Ik probeer elke week wel haar stukjes te lezen en deze keer ging het over Italiaanse kappertjes. Eigenlijk (sorry) gebruik ik zelden kappertjes. Laatst heb ik ze nog gegeten met ansjovis (maar dat was ook Hilary haar "schuld"). Je kunt kappertjes gebruiken voor bijvoorbeeld je pesto of de salsa verde (groene saus). Enfin, voor wie het artikel wilt lezen, ik bewaar de bijlage nog wel even hier op de zaak. Ik weet namelijk niet of het Hilary het wel leuk vindt als ik het artikel scan en plaats. Ze had trouwens ook nog iets geschreven over "Wijn van de kappertjes eilanden".
Dat ene stukje heb ik wél ingescand, want er staat een fout in. De Donnafugata 2009 komt van Margriet Baarns van www.incontro.nl (en niet van incognito.nl want dat bestaat niet). Margriet ken ik bij geval, het is de mevrouw die hier trots voor een Trullo staat. De van kalksteen gemaakte Trulli (dat is het meervoud van Trullo) werden vroeger in Zuid Italië (Apulia e.d.) onder andere gebruikt voor de opslag en het persen van druiven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten