Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

zaterdag 1 juni 2013

Opletpuntjes bij aankoop van een nieuwe keuken

Het leek me handig om eens een lijstje te bloggen met dingen die klanten vaak vergeten bij het uitzoeken van een nieuwe keuken, gewoon als reminder van dingen die ik al eerder had geplaatst: Zeeppomp (zo`n plastic pompje op het blad vind ik persoonlijk niet zo chique).


Een bestekindeling is ook zoiets. Je kunt wel voor een gewone kunststof bestekbak gaan, een houten bestekindeling geeft je keuken toch meer cachet.

LED verlichting (voor plafond en/of plinten) is ook iets om over na te denken. Gewoon vervelend als je te weinig licht hebt in de keuken, is vaak ook lastiger om achteraf bijv. wat extra spots in je plafond te maken.


Voorraadlades kun je weer handig inrichten met bijvoorbeeld opbergbakken. Ook is het handig als je toch even nadenkt over afval. Bijvoorbeeld een afvalemmer of juist een voedselrestenvermaler.

Ook weten maar weinig mensen dat je bij BSH vaatwassers (Bosch/Siemens/Neff/Gaggenau) strips kunt bestellen zodat de vaatwasser én stabieler gemonteerd staat én veel netter toont. Over deze strips heb ik al vaker wat geschreven.

Bij keukeneilanden met een bargedeelte worden vaak de barkrukken vergeten. Over die barkrukken gaat onderstaande video.



Tenslotte kan het in sommige situaties verstandig zijn om een (hotfill) close-in boiler te monteren in de aanrechtkast. Misschien vergeet ik nog wat, maar dat voeg ik dan later nog wel weer toe aan dit bericht.

Klik hier voor het artikel over de ideale werkhoogte van je nieuwe keuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten