Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 2 augustus 2013

De mooiste keukens van Engeland

Vorige week was ik met m`n gezin in Engeland op vakantie. Gewoon met z`n allen in de auto van m`n vrouw. Ik vind het dan altijd wel leuk om te kijken hoe ze het in het buitenland met keukens doen. Dus net als anders wat keukenbladen gekocht, naar keuken showrooms gekeken en ook bij mensen thuis. Ik heb toch wel het idee dat er in Engeland een heel groot verschil is tussen Londen (met name Mayfair etc) en de rest van Engeland. In de bladen zie je dat er toch best chique keukens worden geplaatst in Engeland. Hoofdzakelijk bij de wat beter gesitueerden in "de stad". In de Telegraph stond bijvoorbeeld deze fotoreportage over "de mooiste keukens van Engeland". Op het platteland wordt er toch gekozen voor een heel behouden styling qua keukens. Ook nog steeds veel keukens met grote fornuizen (bijvoorbeeld Aga).
Zo mochten mijn vrouw en ik even kijken in de keuken van Joanna (de mevrouw waar we het vakantiehuis van huren). Joanna heeft een electrische 3-oven Aga. Deze Aga staat dus niet meer continue aan, maar moet je van te voren met een knop aan zetten (de knoppen zitten achter de deur links boven). Een "echte" Aga staat continue aan, maar dit verbruikt natuurlijk best veel energie. Joanna heeft daarom ook een losse afstandsbediening die zelfs met de smartphone is te bedienen. Dan kun je dus onderweg naar huis de Aga alvast aan zetten zodat deze warm is als je thuis komt. Joanna gaf eerlijk aan dat ze de afstandsbediening nooit gebruikt, veel te ingewikkeld allemaal.
Met Joanna natuurlijk ook gesproken over hoe ik dan zelf tegen keukens in Engeland aan kijk. Ik heb eerlijk gezegd dat ik het contrast van die mooie klassieke huizen met juist een hele strakke keuken heel mooi vind. Zoals bijvoorbeeld bij Snaidero project 430 in Zeeland. Hoe dan ook, ze heeft gevraagd of ik nog eens een voorstel wil maken voor de keuken in hun vakantiehuis. Ik moet hier nog eens goed over nadenken. Ik dacht zelf zo`n beetje aan onderstaand sfeertje, maar toen ik het over inox had merkte ik toch wel dat dit wel eens heel extreem kan zijn voor Engelse begrippen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten