Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 11 september 2013

Keukens in Grigio Cemento micalak

Gisteravond had ik een keukenplan gemaakt met een Ola 20 in Grigio Cemento. De kleur Grigio Cemento kan echter ook op andere Snaidero keukenmodellen. Volgende week bijvoorbeeld hopen we een normale (rechte) Snaidero keuken in Grigio Cemento te gaan monteren in Limburg (project 612). Of juist een combinatie zoals onderstaand keukenplan voor een Belgische klant. De hoge kolomkasten zijn daar tussen de muren geplaatst, dus rond komt daar niet zo uit en hebben we rechte kasten bedacht. Voor het eiland zijn juist de ronde Ola 20 kasten gebruikt.
Bij zo`n Ola 20 eiland met overhangend bladgedeelte voor een "tafel" heb je bij graniet wel "last" van de lengte beperkingen van stenen bladen. Bij graniet houdt het met 3 meter een eind op. Sommige composiet soorten gaan nog iets langer naar 326cm. Als het nóg langer (en uit 1 stuk) moet dan kom je uit op materialen als inox of corian. Omdat graniet zoals gezegd wat aan de korte kant is kun je dan niet de "dubbele Pininfarina poot" kwijt en wordt het de enkele versie.
De meeste klanten vinden de dubbele poot mooier. Voor die klanten heb ik drie opties. De eerste is om te kiezen voor Corian waarbij ik naadloos superlange bladen kan maken. Zo`n oplossing zie je bij de Snaidero Ola 20 keuken van project 566 in Barendrecht. De andere optie is om twee granieten bladen als het ware tegen elkaar aan te leggen. Dit is natuurlijk een eufemistische benadering van "een naad". Voor een eiland vind ik dit persoonlijk echt not done. De derde optie is om een houten blad over het eiland heen te laten komen. Dit heb ik bedacht bij de Ola 20 keuken van project 614 (moet ik nog gaan uitleveren). Hier onder een Italiaanse foto hoe die oplossing er in het echt uit ziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten