Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 29 oktober 2013

Scholfilet in de (hoge druk-) stoomoven

Binnenkort hopen Jan en Joop te beginnen aan de Ola 20 keuken in Lichtenvoorde (project 614), deze week wil ik deze keuken gaan uitleveren. Vanmorgen is het werkblad bezorgd, dit gaat vandaag per hijskraan (tegelijk met de vloertegels) naar boven (m`n klant heeft een appartement). De tegelzetter gaat nu eerst de vloer doen, vervolgens gaat de keuken er in. Zover is het nu nog niet, Jan en Joop zijn daarom nu in Bergen op Zoom aan het werk voor de Snaidero keuken van project 620. Ze zijn nu begonnen met het leidingwerk verleggen en daarom komt vanmiddag de Bulthaup noodkeuken weer terug die deze klant van mij had geleend.
Afgelopen zaterdag had ik Gaby (een klant) beloofd om af-en-toe nog een recept op m`n blog te zetten uit het oude Imperial boek voor de hoge druk stoomoven. Nou, hier komt er weer eentje dan: Scholfilet.
Schol is een (vind ik) ondergewaardeerde vissoort die ook door de Arnemuidse vissers wordt gevangen. Het is zelfs zo goedkoop dat laatst zelfs 20.000 kilo schol (van 1 schip dus en niet van de hele vloot) is doorgedraaïd. Van deze schol wordt dan vismeel gemaakt (hier kun je dan weer kweekvis van voeren). Gelukkig wordt Tong en Kabeljauw nog wel gewaardeerd. Hier onder tenslotte nog een foto van Arnemuidse visserschepen (het schip met ARM voorop komt uit Arnemuiden, het schip met YE komt uit Yerseke).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten