Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 6 november 2013

Neff Esterra 50 / SOW3961000 keukenkraan uit de collectie

Onlangs heeft Neff (helaas!) de Esterra 50 kraan (SOW3961000) uit de collectie genomen. Wel heel jammer eigenlijk, persoonlijk vind ik het een prachtige kraan. Ik heb daarom een flinke laatste voorraad ingekocht om voorlopig nog vooruit te kunnen. Een vervangend model voor de Esterra 50 (tegen niet al te extreme meerprijs) is de Neff Fontana 40/SOW0568100. Deze Fontana kraan is ontworpen door een Italiaanse architect (Prospero Rasulo), dus past wat dat betreft ook wel goed bij m`n Italiaanse design keukens.


Naast de Esterra 50 heeft Neff nog veel meer andere kranen uit de collectie gehaald, maar dat zijn (gelukkig voor mij dan) de minder gangbare modellen. De zgn. "horecakraan" bijvoorbeeld die op dit moment in de S12 showroomkeuken zit is nu dus ook door Neff uit de collectie gehaald. Dit zelfde geldt voor de kokend water kranen. Zodra Stefan klaar is met de Neff vaatwassers op de site vraag ik `m of hij de Neff kranenpagina op de site gaat aanpassen. De kranen die er nu op staan zijn dus wél leverbaar, maar dit is niet de volledige collectie. Op de site van Neff zelf (www.neff.nl) staan de kranen sowieso nog niet vermeld, dus ik loop wat dat betreft niet achter. Op de foto hier onder staat trouwens de Fontana 40 kraan, ik heb `m al vaker verkocht zoals bij deze keuken in Arnemuiden.


Tenslotte. In de nieuwe S11 showroomkeuken zit deze keer geen Neff kraan maar een KWC kraan. Eigenlijk had ik dat met mezelf afgesproken toen ik begin dit jaar de KWC servicedienst nodig had voor m`n kraan privé. Voor de klanten die niet de 5 (of zelfs tien!) jaar Neff garantie hebben is KWC een heel goed alternatief vind ik persoonlijk.

3 opmerkingen:

  1. LET OP: INMIDDELS HEB IK EEN VOORRAAD ESTERRA KRANEN "OP DE KOP GETIKT!"

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Rudy, heb je de Esterra kraan nog op voorraad?
    Ik hoor het graag. We hebben hem nu zelf in mat in onze keuken zitten, maar we gaan binnenkort verhuizen.
    En hopen ergens nog dezelfde kraan te vinden.
    Ik hoop dat je ons kan helpen.
    Vriendelijke groet Esther

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Esther,

      Sorry. De Esterra`s zijn echt helemaal op. Ik heb nog wel wat Fontana 40`s. Maar inmiddels zijn die helaas ook uitlopend.

      Met vriendelijke groeten,


      Rudy

      Verwijderen