Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 21 november 2013

Vegetarisch koken met de hoge druk stoomoven

Gisteravond ben ik nog wezen koken in Lelystad met de hoge druk stoomoven van m`n klant van keuken project 619. Ik vind het wel leuk om vaak te mogen koken in zo`n mooie keuken. Hoe dan ook, ik had afgesproken om ook wat vegetarisch te gaan proberen. Ik heb daarom het rundvlees van m`n "rendang recept" te vervangen door tofu en dan de tijd wat in te korten. Nou, dat gaat dus prima! Ik heb dus de tofu even wat klein gesneden en aangebakken op de Neff inductiekookplaat. Vervolgens in de kleine gastronorm stoomovenpan zonder gaatjes en er wat champignons, ui en stukjes tomaat bij. Daar weer over heen wat rendang "prut" en dan in de stoomoven. Ik had het rundvlees er al in zitten en heb de laatste 20 minuten de pan met tofu mee laten stomen.
Voor de echtgenoot van klant en mezelf had ik ook rundvlees klaar gemaakt en om eerlijk te zijn is dat toch meer mijn ding. Ik heb de tofu wel even geprobeerd (anders kan ik een klant ook niet adviseren), maar ik vond het echt niet verkeerd. Misschien dat ik het volgende keer nog iets kleiner snijd, dan heeft de tofu net iets meer "meegemaakt" (de smaak van het rendang dringt er dan toch dieper in door denk ik).
Het was voor mij trouwens de eerste keer dat ik kon koken met de nieuwe Míele hoge druk stoomoven uit de 6000 serie. Wat ik heel mooi vind is dat het display nu wit licht heeft. Dit past veel beter bij het witte SilverLight van de Neff VarioSteam oven. Het nadeel vind ik dat deze stoomoven niet standby blijft staan. Als je hem aan hebt gezet en even nog met je gerecht bezig bent gaat de stoomoven weer vanzelf uit. Dit is gedaan om energie te besparen, maar voor mij had dit niet echt gemoeten (zal wel een kwestie van wennen zijn).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten