Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 17 januari 2014

Italiaanse design keukens met een (gas) haard

Zo`n strakke Italiaanse design keuken kun je op veel manieren ook gezellig maken. Bijvoorbeeld een warme kleur op de muur, een fotobehang zoals bij de showroomkeuken S11 of de Artichoke verlichting.

Wat ook heel gezellig is (vind ik dan) is een gashaard in de keuken. Vooral in die woonkeukens van tegenwoordig is het echt niet gek om er ook een haard te plaatsen. In voor- en najaar is het ook nog eens functioneel als verwarming (zodat je de cv nog uit kan laten). Naast het functionele aspect vind ik dat een gashaard als voordeel heeft dat het dynamisch is (het is continue in beweging en geeft daardoor sfeer). Hier onder een keukenplan met zo`n gashaard in de keuken (heb ik gisteren voor een klant gemaakt). Als je keuken door de monteurs Jan en Joop gemonteerd wordt kunnen ze overigens ook de montage van de haard verzorgen (de andere monteurs zijn niet zo all-round).


Ik heb nog even wat plaatjes opgezocht van zo`n gashaard in een Snaidero keuken. Hier onder bijvoorbeeld de tunnelhaard die ik in den Haag heb geleverd voor Snaidero project 538.


Bij weer een andere klant in den Haag (Snaidero project 582) heb ik juist de tunnelhaard als "afscheiding" gepland tussen de woonkamer en de keuken. Dus een kleine wand tussen de woonkamer en keuken met daarin een ruit die "toevallig" ook kan fungeren als verwarming.


Het is natuurlijk niet zo dat alleen klanten uit den Haag een gashaard in de keuken monteren. Hier onder bijvoorbeeld een normale gashaard (ik bedoel: geen tunnelhaard) bij een klant hier in Zeeland (Snaidero project 590 in Wemeldinge).


Er staan natuurlijk genoeg andere voorbeelden van keukens met een haard op de projectenpagina van m`n site. Maar eentje valt natuurlijk wel op, dat is de haard bij de Snaidero keuken die ik in Noordwolde (Friesland) heb geleverd. Deze klant maakt het helemaal "bont" en stookt nog echt met hout net z`n Gyrofocus.


De Gyrofocus is een vrijhangende open haard die 360 graden draaibaar is en is qua maat 125cm rond. Deze haard heeft in 2009 de eerste prijs gewonnen op het internationale Pulchra concours (Italië), als "het mooiste voorwerp ter wereld". Net als de Artichoke lamp is de Gyrofocus haard een heel klassiek ontwerp (40 jaar oud). Klik hier voor meer informatie over de Gyrofocus.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten