Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

vrijdag 11 april 2014

Snaidero Elle by Monica Armani

Naast de nieuwe Idea en de Ola25 keuken is ook het concept Elle gepresenteerd op de Eurocucina deze week. De Elle is een concept, dus het is niet zeker of het definitieve keukenmodel er ook zo uit gaat zien. Ook kan het best dat de Elle überhaupt niet eens in productie komt. Snaidero test met zo`n concept de reacties van klanten en besluit daarna pas wat er met de keuken gebeurt.


De Elle is een door Monica Armani getekend keukenconcept. Een hele strakke keuken waarbij alle apparaten uit het zicht zijn weggewerkt. Inbouwapparaten zoals ovens zijn achter de deuren weggestopt (eigenlijk een beetje zoals mijn pantry oplossing) en keukenmachine/koffiezetter zit achter een liftdeur op het eiland. Uiteraard is de keuken ook greeploos gemaakt. Hiervoor is een greeplijst gebruikt die buiten de kast komt. Dit is best apart.


De afzuigkap die Monica Armani heeft gepland is van het downdraft type, persoonlijk zou ik het liever met plafondafzuiging zien (nóg strakker ook). Het eiland heeft ze gepland met 2 ladekasten van 90cm aan de kook-/spoelkant en 3 x 60cm onderkast aan de andere kant. Persoonlijk denk ik dat het eiland beter iets groter kan gemaakt worden naar 2 x 120cm. Je hebt zo meer ruimte rondom je spoelbak en dat vinden veel klanten fijner.


Qua bladen heeft Armani gekozen voor Corian, wel helemaal in mijn straatje natuurlijk. Een fantastisch materiaal waar je heel veel leuke vormen mee kunt maken. Als concept vind ik de keuken heel mooi en ik hoop dat de Elle (na wat kleine aanpassingen) ook daadwerkelijk geproduceerd gaat worden.


Klik hier voor meer foto`s van de EuroCucina van 2014.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten