Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 19 november 2015

Rendangvlees uit de Neff FullSteam oven

In mijn Míele hoge druk stoomoven maak ik regelmatig rundvlees klaar. Gisteren heb ik het geprobeerd in de Neff FullSteam oven.

Eigenlijk gaat het identiek. Even het vlees (riblap) kleuren op de kookplaat.


Zodra het vlees kleur heeft doe je het in de dichte stoomovenpan (ik bedoel zonder gaatjes). In de pan van je vlees maak je wat kokosmelk warm en meng het met de boemboe (kruidenmengsel).


Vervolgens doe je dit bij het vlees in de stoomovenpan. O ja. Ik heb er deze keer ook een paar blaadjes Jeruk Purut en Daun Salam bij gedaan (na de bereiding er wel even uit halen). Deze blaadjes kun je bij de toko kopen en bewaren in de diepvriezer.


De stoomovenpan zet je nu in de FullSteam oven op 100 graden voor 2 uur en 40 minuten. Het niveau waar je het neerzet in de oven maakt niet uit.


Het verschil met de hoge druk stoomoven is dat je wel wat meer tijd moet rekenen (in de hoge druk stoomoven is het 45 minuten). Ook moet je bij de FullSteam oven water bijvullen. Na ongeveer 40 minuten is het water op en moet je dus even bijvullen.


Maar uiteindelijk is het resultaat identiek. M`n klanten vandaag vonden het in elk geval heel lekker.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten