Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 9 december 2015

Inktvis uit de stoomoven (2)

Onlangs had ik wat op het blog gezet over Inktvis uit de stoomoven. Inktvis wordt vaak bereid in de frituur of onder de grill. Maar ik verkoop geen frietpannen natuurlijk en juist wel stoomovens.

Ik had dus een octopus bij de visboer gehaald en geprobeerd deze te bereiden met stoom. Inmiddels weet ik het; 15 minuten op 120 graden in de hoge druk stoomoven.


De klanten vonden het heel lekker. Opnieuw naar de visboer gegaan om octopus, maar helaas. Hij had geen octopus meer. Dus maar andere inktvis meegenomen om te proberen met klanten. Deze keer pijlinktvis en een inktvis lamelle.

Als je de pijlinktvis hebt schoongemaakt (dat is echt heel makkelijk hoor) stoom je het nét als de mossels in 1 minuut klaar in de hoge druk stoomoven.

De inktvis lamelle is helemaal makkelijk. Het ziet er een beetje uit als een witte varkenshaas. Je snijdt het in stukjes en stoomt het in 2 minuten op 120 graden (in de gaatjespan natuurlijk).


Eventueel kun je de pijlinktvis ook op lage druk stomen (de octopus duurt op lage druk wel héél lang). Ik heb de lamelle inktvis samen met de pijlinktvis en mossels op 13 minuten gestoomd in de gaatjespan op 100 graden in de FullSteam oven.


Zoals jullie zien is de inktvis heel eenvoudig te stomen. Ik hoop dat jullie het ook eens op het menu willen zetten, het is immers weer wat anders als kip of biefstuk.

Van de inktvis heb ik (nog) geen video. Dus zullen jullie het deze keer met wat anders moeten doen: Kreeft uit de FullSteam oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten