Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

dinsdag 23 mei 2017

Schoonhouden van je nieuwe oven

Soms kom ik bij een klant om te koken in de nieuwe keuken. De bodem van de oven is dan al helemaal bruin omdat ze grillen en bakken zonder daarna schoon te maken. Voor zo`n klant zou een pyrolyse oven misschien een idee zijn. Het "probleem" is echter dat de Neff FullSteam oven niet met pyrolyse is te krijgen.

Als je (net zoals ik) niet zo`n pyrolyse oven hebt zul je het anders aan moeten pakken. Voor mijzelf is het ook niet zo m`n hobby om de oven schoon te maken. Daarom doe ik tijdens het grillen een bakblik met water in het onderste niveau.

Gisteren heb ik thuis kip gegrild op een draadrooster in de oven met een bakblik water er onder. Je ziet dat het vet wat van de kip afdruipt in het water valt en zodoende niet de oven vies maakt.


Het vocht wat verdampt van het water in het bakblik zorgt er voor dat de kip ook niet zo uitdroogt. O ja. Let er even op dat je even wacht totdat het water afgekoeld is voordat je het bakblik leeg gooit in de spoelbak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten