Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

donderdag 25 januari 2018

Nieuwe monteur: Peter

Sinds kort heb ik een nieuwe monteur er bij: Peter. Peter is niet bedoeld als monteur om een hele Snaidero keuken te monteren. Hier heb ik andere monteurs voor. Maar omdat de andere monteurs het zo druk hebben is er geen tijd om kleine klusjes te doen. Zoals bijvoorbeeld een klant die een bestaande gaskookplaat wilt vervangen door een inductiekookplaat.

Gisteren was Peter dit toevallig aan het doen in een vakantiehuis van een klant uit Maassluis. De klant had geen kookgroep (2 fasen aansluiting), daarom heeft hij de inductiekookplaat op 1 fase aangesloten.


Bij deze klant heeft Peter de inductiekookplaat zelfs op dezelfde groep gezet als de vaatwasser. Hij heeft er een soort schakelaar tussen gezet dat er dan maar 1 apparaat tegelijk gebruikt kan worden. Het is niet helemaal ideaal natuurlijk, maar de klant had geen andere optie (de meterkast kon niet uitgebreid worden).

Mocht je de keus hebben dan adviseer ik toch om een 2-fasen inductiekookplaat te nemen. Dit betekent dat er twee groepen in de meterkast beschikbaar zijn voor de inductiekookplaat. De kookplaat is dan sneller (immers meer vermogen) en ook luxer. Bij de 1-fase inductiekookplaat (smartinductie noemt Neff dat) heb je immers géén Flex inductie en ook geen TwistPad.



Op de video hier boven leg ik zo`n Neff inductiekookplaat uit met 2-fasen (kookgroep).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten