Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.

Rudy`s blog over Italiaanse Design Keukens e.d.
Klik hier om naar mijn website te gaan!

woensdag 19 november 2014

FullSteam of VarioSteam ovens

Vanmorgen kreeg ik onderstaand mailtje binnen van een Belgische klant;

In het kader van de aankoop van een nieuwe keuken met bijhorende apparaten heb ik enkele vragen;
Kan een VarioSteam oven een microgolfoven vervangen? Is deze bv geschikt om kleine hoeveelheden op te warmen? Er wordt ons namelijk aangeraden om daarvoor te kiezen, in combinatie met een gewone bakoven in plaats van in combinatie met een combi microgolfoven.
Wat is de meerwaarde van een fullSteam oven?
Is het mogelijk om daarover meer info te ontvangen?



Ik heb er een onderstaande korte reactie op terug gestuurd. Misschien wel handig voor consumenten die twijfelen over VarioSteam en FullSteam oven:

Een VarioSteam oven is bedoeld als luxe bakoven. De stoom voegt wat toe aan het bakken e.d. Met andere woorden. U grilt een kip met circulatiegrill. De stoom voorkomt dan uitdrogen van de kip. Snel opwarmen net als bij een microgolf is niet mogelijk. Voor opwarmen an-sich is er natuurlijk wel de regenereerfunctie (die werkt prima maar u hebt wat meer geduld nodig). Ik zou de VarioSteam oven overigens kopen in plaats van de gewone oven.

De FullSteam gaat verder als VarioSteam. U kunt hier ook echt groente in klaar maken.


M`n ideale combinatie (persoonlijk) is trouwens de VarioSteam oven gecombineerd met de hogedruk stoomoven. Dit heb ik nu in de S100 showroomkeuken gemonteerd. Om de verschillen in de showroom goed uit te kunnen leggen heb ik voor de nieuwe Snaidero Ola 20 keuken een nieuwe lijn FullSteam oven besteld (code Neff B48FT68N0). Dit is echt het nieuwe topmodel van Neff. Deze Neff hetelucht oven heeft een ingebouwde kerntemperatuurvoeler (top!), Hide&Slide, FullTouchControl display en natuurlijk de FullSteam functie.


De nieuwe Snaidero Ola 20 showroomkeuken hoop ik over een paar weken binnen te krijgen. Jan en Joop hopen over enkele dagen met de voorbereidingen voor deze keuken te beginnen. De huidige S16 keuken moet eerst wordt gedemonteerd en ingepakt. Deze keuken gaat naar Zuid Afrika toe.

Daarna gaan ze een soort podium maken waarop de Ola 20 keuken komt te staan. Ik kan dan gelijk het leidingwerk aanpassen voor de nieuwe keuken. Op dit podium wordt een nieuwe vloer aangebracht. Ook het plafond moet aangepast worden voor deze nieuwe showroomkeuken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten